این اندازه کارت پرسنلی به‌عنوان اندازه رسمی کارت‌های شناسایی شناخته می‌شود و بیشتر سازمان‌ها و مؤسسات مالی ترجیح می‌دهند از این کارت‌ها استفاده کنند. این کارت‌ها برای انتخاب به‌عنوان کارت شناسایی عالی بوده و اندازه رسمی آن باعث می‌شود شخصیت مناسبی در ذهن طرف مقابل ایجاد شود.
باید طراحی کارت شناسایی به گونه ای باشد که حمل و نقل آن مشکلی به وجود نیاورد. زیرا کارت های پرسنلی شناسایی به صورت روزانه در حال استفاده هستند و  این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از کارکنان از اندازه کارت شناسایی و حس کلافگی آن اعتراض داشته باشند.
 
 
 برای طراحی و چاپ کارت پرسنلی 3 سایز در نظر گرفته اند که این 3 ابعاد رایج هستند.
  • کارت‌های شناسایی استاندارد در سایز 86 × 54 میلی‌متر

ضخامت آنها در حدود 760 میکرون می باشد. کاربرد این کارت پرسنلی شناسایی در بانک‌ها و سیستم ATM، انواع کارت‌های اعتباری و هدیه، گواهینامه رانندگی، و کارت دانش‌آموزی و دانشجویی و ... می باشد.

  • کارت‌های دولتی در اندازه استاندارد 99 × 67 میلی‌متر

 

 

برای کارت شناسایی کارکنان در محل کار استغاده می شوند. کارت‌های دولتی عمدتاً به‌صورت غیر تماسی استفاده می‌شوند و نیازی به کشیدن یا اسکن ندارند. با توجه به تراشه یا نوار مغناطیسی به‌کاررفته در این نوع کارت، ضخامت آن متغیر است و چندان معیار استانداردی برای آن وجود ندارد.

 

 

  • کارت‌های گردآوری اطلاعات در اندازه 59 × 83 میلی‌متر

 

علت ایجاد این سایز برای ذخیره سازی اطلاعات می باشد.کارت‌های مخصوص اطلاعات باید حاوی حافظه و باطری باشند که اطلاعات را ذخیره کرده و از طرفی آنها را با دستگاه خواننده به اشتراک بگذارد. به همین دلیل اندازه آنها از اندازه کارت‌های استاندارد بزرگ‌تر در نظر گرفته می‌شود.